fredag 13 juni 2014

Byte av framskärmar och omlackering

Byte av framskärmar och omlackering.

Äntligen är bilen klar efter två månader hos lackeraren. Båda framskärmarna var ordentligt genomrostade och även delar av främre kofångare samt kromlisterna när jag köpte bilen. Det tog mig väldigt mycket tid och möda föra att hitta alla dessa delar men till slut hade jag köpt in allt både i Sverige och runt om i Europa. Det är svårt att beskriva glädjekänslorna att ha bilen tillbaka i nyskick nu.

Här nedan följer bilder under arbetets gång.

Här ser ni de gamla skärmarna, rosten var som sagt väldigt omfattande.


När de skruvade loss framskärmarna visade sig att rosten hade spritt sig vidare till karossen.



Arbetet de gjorde med att åtgärda detta var minst sagt imponerande.




Nu kunde jobbet med lacken börja.





Efter detta stora jobb började det närma sig slutresultatet....


....och idag kunde jag alltså ta ut bilen på en första tur...





Jag kan varmt rekommendera lackfirman som utförde jobbet åt mig. Förutom skicklighet så vet de vad service och tillmötesgående innebär. Det är alltså Lackcenter AB och ligger i Jordbro industriområde, killen ni ska prata med heter Dino. Kontakt info får ni gärna vid begäran.


Kommer så klart fler bilder på bilen inom kort....

2 kommentarer: