tisdag 18 mars 2014

Elvira - Vem är hon?

Elvira, kärlek vid första ögonkastet.

Jo, Elvira, står för elegans, klass, lyx i all dess enkelhet. Hon är smidig men kraftfull, spinner som en katt och är inte rädd för att ta ut i svängarna. Hon är stabil och pålitlig, i vått och torrt. Detta och mycket mer betyder min Elvira för mig, min BMW 635csi -86 årsmodell. Hon har varit i min ägo i ett år nu och kommer snart ut på vägarna igen. Innan dess ska mycket göras. Allting är inköpt och inplanerat.

Första gången jag såg en Bmw 635csi måste jag ha varit i 12-13 års åldern. Jag kommer ihåg att jag redan då blev överväldigad. Jag gick säkert runt bilen tio gånger, hukade mig, lutade mig, allt för att skåda dess linjer och dess silhuett. Denna bil blev min drömbil sedan dess.

Denna blog ska handla om vår resa och vår utveckling tillsammans, jag och Elvira.



Då jag upptäckte att jag får in många läsare utanför Sverige kommer vissa inlägg att vara på engelska, hoppas att det går bra ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar